Regulamin Sklepu Internetowego www.chemitechrzeszow.pl
- Definicje
Klient/Konsument – każdy kupujący w Sklepie (przedsiębiorca lub osoba fizyczna zawierająca umowę poprzez złożenie Zamówienia w sklepie internetowym www.chemitechrzeszow.pl
Sklep – sklep Internetowy prowadzony przez Spółkę Chemitech Podkarpacie Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie pod adresem: www.chemitechrzeszow.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać dowolne zamówienia
Sprzedawca – Firma Chemitech Podkarpacie Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, ul. Przy Torze 1, 35-205 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego wpisana pod numerem: 0000117786, posiadająca nr NIP: 5170000065 i będąca właścicielem Sklepu;
Umowa – Umowa sprzedaży lub dostawy w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks Cywilny (t.j.: Dz. U. z 2022r., poz. 1360 z późn. zm.), zawarta na odległość z wykorzystaniem Sklepu pomiędzy Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą lub Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności Towaru na Konsumenta w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (t.j.: Dz. U. z 2020r., poz. 287 z późn. zm.), zawarta na odległość z wykorzystaniem Sklepu pomiędzy Klientem będącym Konsumentem a Sprzedawcą;
Kupujący uprzywilejowany – Klient lub konsument uprzywilejowany.
Przedsiębiorca uprzywilejowany – Kupujący będący osobą fizyczną, zawierający lub zamierzający zawrzeć ze Sprzedawcą umowę na podstawie Regulaminu bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niego charakteru zawodowego.
Towar – produkt prezentowany w Sklepie, mogący być przedmiotem Umowy, szczegółowo określony w zamówieniu;
Trwałość – określona wytrzymałość Towaru do zachowania jego podstawowych funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania;
Funkcjonalność – określona zdolność Towaru do pełnienia swoich funkcji wraz z jego przeznaczeniem;
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, bezpośrednio zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru oraz Cenę;
- Informacje o Sprzedawcy oraz kontakt
Chemitech Podkarpacie Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, ul. Przy Torze 1, 35-205 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego wpisana pod numerem: 0000117786, posiadająca nr NIP: 5170000065
1. Klienci mogą kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem następujących adresów i danych kontaktowych:
- adres przedsiębiorstwa: 35-205 Rzeszów, ul. Przy Torze 1;
- adres poczty elektronicznej: sklep@chemitechrzeszow.pl
- numer telefonu: +48 533 360 940, +48 604 444 259
- Wymogi techniczne
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu niezbędne jest:
- urządzenie z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa obsługująca podstawowe funkcje.
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym, potrzebne jest aktywne konto e-mail.
- Warunki korzystania z serwisu
1. Właścicielem Sklepu internetowego www.chemitechrzeszow.pl Chemitech Podkarpacie Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, ul. Przy Torze 1, 35-205 Rzeszów, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego wpisana pod numerem: 0000117786, posiadająca nr NIP: 5170000065
2. Realizacja umów sprzedaży zawieranych na odległość za pośrednictwem Sklepu odbywa się według zasad określonych w niniejszym Regulaminie, który jest bezpośrednio skierowany do wszystkich Klientów Sklepu.
3. Złożenie zamówienia w Sklepie internetowym www.chemitechrzeszow.pl oznacza zapoznanie się przez Klienta/Konsumenta z Regulaminem sklepu Internetowego oraz akceptację bez zastrzeżeń Regulaminu oraz zobowiązuje Klienta/Konsumenta do jego przestrzegania. Składając Zamówienie Klient/Konsument akceptuje treść Regulaminu.
4. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu internetowego www.chemitechrzeszow.pl nie stanowią oferty Chemitech Podkarpacie Sp. z o.o. w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Produkty
1. Produkty dostępne w Sklepie to wszelkie niezbędne artykuły do sprzątania w tym m.in. (środki czyszczące, akcesoria, artykuły higieniczne itd.)
2. Cena za produkt wyrażona jest w złotych polskich i zawiera podatek VAT (cena brutto).
3. Na ostateczną cenę Zamówienia klienta składa się cena za określone towary oraz koszt dostawy określony na stronie Sklepu.
4. Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do zapłaty wyższej kwoty, przewyższającej uzgodnioną w zamówieniu cenę to Sklep poinformuje Klienta o powyższym fakcie. Ewentualne naliczenie dodatkowej opłaty nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej i niezbędnej zgody.
- Zakupy i zamówienie w Sklepie
1. Zamówienie złożone przez Klienta stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
2. Istnieje możliwość składania zamówień przez 24 godziny na dobę przez cały rok.
3. Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w dni robocze, od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 8:00-16:00.
4. W celu złożenia Zamówienia niezbędna jest akceptacja Regulaminu, podanie obowiązkowych danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz naciśnięcie przycisku „Kupuje i Płacę”.
5. Klient po złożeniu zamówienia zostanie poinformowany o tym fakcie bezpośrednio na podany adres e-mail
6. Klient ma prawo zmienić lub anulować złożone Zamówienie przed jego wysłaniem, kontaktując się ze Sklepem w sposób telefoniczny.
7. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo dodatkowego potwierdzenia zamówienia drogą telefoniczną lub mailową w przypadku ewentualnych braków w zamówieniu.
- Ceny
1. W każdym przypadku obniżenia ceny towaru Sprzedawca, obok informacji o obniżonej cenie, udostępnia informację o najniższej cenie tego produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Realizacja zamówienia
1. Zamówienia realizowane będą pod wskazany przez Klienta adres w terminie wyznaczonym przez wybraną firmę kurierską, jednak nie dłuższym niż 3 dni robocze, z wyjątkiem Towarów z umieszczoną w opisie produktu informacją o wydłużonym czasie realizacji (towar na zamówienie).
2. Klient będzie obciążony kosztami wysyłki w zależności od wagi oraz wielkości przesyłki
3. Do każdej przesyłki zawsze dołączany jest dokument sprzedaży i dostawy (paragon lub faktura VAT – wedle dyspozycji Klienta). Określony dokument znajduje się wewnątrz paczki, bądź na zewnątrz przesyłki w kopercie kurierskiej.
4. Paczki będą wysyłane wybraną przez Klienta firmą kurierską.
5. Dostawa Towaru odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
6. Właściciel Sklepu jest zobowiązany do dostarczenia Produktu, bądź produktów będących przedmiotem Umowy sprzedaży wolnego od wad.
7. Klient powinien sprawdzić zawartość doręczonej przesyłki w obecności kuriera na okoliczność kompletności i nienaruszalności opakowań oraz zgodności przesyłki ze złożonym Zamówieniem.
8. W razie jakichkolwiek niezgodności dostarczonej przesyłki ze złożonym Zamówieniem lub stwierdzenia uszkodzenia opakowania (przesyłki), Klient/Konsument powinien stworzyć protokół uszkodzenia przesyłki i niezwłocznie powiadomić o tym Sprzedawcę wiadomością e-mail bądź telefonicznie.
9. Podstawą dochodzenia roszczeń z tytułu uszkodzenia przesyłki w transporcie w każdej firmie kurierskiej jest sporządzenie protokołu uszkodzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku niesporządzenia protokołu szkody, reklamacje nie będą rozpatrywane.
9) Płatności
Płatności za zamówienia można dokonywać w następujący sposób:
1) przelewem zwykłym lub online – na konto podane po złożeniu Zamówienia;
2) za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;
3) gotówką – przy odbiorze osobistym.
- Reklamacje
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sprzedawca ponosi wobec Kupującego uprzywilejowanego odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową, przewidzianą przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym zwłaszcza przez przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do reklamacji w przeciągu 14 dni od jej otrzymania
- Jeżeli na towar zakupiony w sklepie, została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna bezpośrednio u sprzedawcy.
- Reklamacje powinny być składane na adres e-mail sprzedawcy
KUPUJĄCY UPRZYWILEJOWANI
Produkty
W przypadku braku zgodności towaru z umową, Kupujący uprzywilejowany ma możliwość skorzystania z uprawnień określonych poniżej.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak jakichkolwiek zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia
Na podstawie przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku braku zgodności z umową, Kupujący uprzywilejowany może żądać: wymiany lub naprawy towaru. W przypadku braków w zamówieniu, dostarczyć je niezwłocznie do klienta/konsumenta.
Dodatkowo, Kupujący uprzywilejowany może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny oraz odstąpieniu od umowy w sytuacji, gdy:
- Sprzedawca odmówił przywrócenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta;
- Sprzedawcy nie udało się doprowadzić towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
- Brak zgodności towaru z umową występuje nadal, także pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- Brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta;
- Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego uprzywilejowanego.
W przypadku towaru podlegającego naprawie lub wymianie, Kupujący uprzywilejowany powinien udostępnić ten towar Sprzedawcy. Sprzedawca odbiera od Kupującego uprzywilejowanego towar na swój koszt.
Kupujący uprzywilejowany nie ma możliwości odstąpienia od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
W razie odstąpienia od umowy, o którym mowa powyżej, Kupujący uprzywilejowany niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt, na adres sklepu, a sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego uprzywilejowanego o obniżeniu ceny.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Sprzedawca informuje Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Konsument może skorzystać m.in. z:
- pomocy odpowiedniego Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich. Centra udzielają informacji o prawach konsumentów i pomagają w rozwiązaniu sporu w przypadku zakupów transgranicznych. Pomoc Europejskich Centrów Konsumenckich jest co do zasady bezpłatna. Lista Centrów Konsumenckich właściwych dla danego państwa znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
- Internetowej platformy ODR (Online Dispute Resolution), zapewnianej przez Komisję Europejską, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Ponadto, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej można skorzystać z następujących form wsparcia:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj:
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
Poprzednie postanowienie ma charakter informacyjny i nie stanowi zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne zarówno dla Sprzedawcy jak i Konsumenta.
Konsument może dodatkowo skorzystać z bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
Odstąpienie od umowy
1. Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
2. Odstąpienie od Umowy sprzedaży następuje poprzez złożenie przez Klienta będącego Konsumentem, na piśmie, oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, w terminie 14 dni od dnia wydania Towaru
3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient będący Konsumentem składa bezpośrednio do Sprzedawcy.
4. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem ustawowego terminu.
5. Sprzedawca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy drogą elektroniczną. W związku z powyższym Klient będący Konsumentem może także odstąpić od Umowy:
- przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od Umowy, stanowiącego Załącznik do niniejszego Regulaminu;
- przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
7. W przypadku odstąpienia od Umowy – Umowę uważa się za niezawartą.
8. Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta będącego Konsumentem o odstąpieniu od Umowy, zwróci Klientowi będącemu Konsumentem wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z tym zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient będący Konsumentem, chyba że Klient będący Konsumentem wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10. Klient będący Konsumentem ponosi koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
11. Jeżeli Klient będący Konsumentem wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi będącemu Konsumentem poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
12. Jeżeli Towar dostarczono Klientowi będącemu Konsumentem do miejsca, w którym zamieszkiwał
13. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Dane osobowe
1. Składając Zamówienie Klient wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w celu realizacji i obsługi Zamówienia przez Sprzedawcę.
2. Dane Klientów są przechowywane i przetwarzane przez Sklep zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) i są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji Zamówienia.
3. Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta firmie kurierskiej (Dostawcy) w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy.
4. Administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia, o którym mowa w ust. 2, jest Sprzedawca.
5. Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, możliwość ich poprawiania oraz usunięcia.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niewyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie Zamówienia Klienta.
7. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” na stronie Sklepu.
- Postanowienia końcowe
1. Sklep może wysyłać Klientowi wiadomości e-mail na adres podany przy rejestracji, zawierające informacje handlowe lub oferty.
2. Klient ma prawo odmówić przyjmowania kolejnych takich wiadomości po otrzymaniu którejkolwiek z nich.
4. Regulamin niniejszy dostępny jest dla Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu.
5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa, w szczególności:
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności bez kosztów dostarczenia.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Jeżeli Klient będący Konsumentem otrzymał Towary w związku z umową:
- Proszę odesłać lub przekazać nam Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni;
- Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towaru;
- W przypadku klienta będącego konsumentem, konieczne jest zwrócenie paragonu wraz z zamówieniem